۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

چگونه یک وبلاگ برای سایت خود ایجاد کنید؟

وب لاگ ها در واقع یادداشت های روزانه ای هستند که صاحب وب لاگ در هر موردی که بخواهد در آن می نویسد. وب لاگ ها عموماً شخصی هستند. هزینه زیادی دربرنمی گیرند و مرتباً باید آن را به روز کرد. نوشته ها در یک وب لاگ به طور خودکار در قالب پیش ساخته جای گرفته و در دسترس همگان قرار می گیرد. وب لاگ ها می توانند به صورت گروهی نیز باشند تا در آن ایده ها، دیدگاهها ، پیامها، نظرات تفکرات و اندیشه مختلفی قرار گیرد. با توجه به فضاهای زیاد و خدمات مختلفی در اختیار وب لاگ نویسان است، افراد زیادی به این شیوه روی آورند و رقابتی بین آنها ایجاد گردیده است. از مزیت های وب لاگ این است که شما می توانید یک ارتباط دو طرفه داشته باشید و عقاید خود را با دنیای اینترنت به مشارکت بگذارید.
برای اضافه کردن یک وب لاگ به سایت خود می توانید به راههای گوناگونی متوسل شوید می توانید نرم افزارهای مناسب را روی سرورتان نصب کنید. البته یکی از دوستان در همین تالار میکرو رایانه تاپیکی در مورد وبلاگ نویسی دارد ولی چون موضوع این بحث کمی متفاوت از ان بود برای این بحث تاپیک مستقلی درست کردم.
راه دیگر این است که یکی از سرویس های میزبان رایگان بلاگ را به کار ببرید. برای اینکه کار را برایتان آسانتر کرده باشیم، راه دوم را انتخاب کرده و با هم بررسی می نماییم. (یعنی استفاده از (http://www.blogger.com) به عنوان سرویس تأمین کننده بلاگ.) هنگامی که وب بلاگ را با استفاده از بلاگ راه اندازی کردید می توانید از طریق سایتتان به آن وصل شوید. اگر این امکان برایتان وجود داشته باشد که سالیانه در حدود ۱۵ دلار آمریکا یا ۹ لیره انگلیس بپردازید آنگاه می توانید از آگهی های تبلیغاتی که در بالای صفحه شما ظاهر می شوند خلاص شوید. مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول) وب لاگتان را ایجاد کنید
به سایت http://www.blogger.com/ بروید و روی دکمه «Start Now» کلیک کنید.سپس بعد از وارد کردن مشخصات شخصی به صفحه ای می روید که امکان ایجاد یک عنوان و شرح مختصری در مورد وب لاگتان را به شما می دهد.
شرح ساده ای بنویسید و عنوان معنی داری را انتخاب کنید، تا خوانندگان به آسانی دریابند که شما راجع به چه موضوعی می خواهید صحبت کنید.

گام دوم) میزبانتان را انتخاب نمایید
محلی که می خواهید وب لاگتان را ذخیره کنید انتخاب نمایید، فعلاً ترجیح می دهیم که از خدمات میزبان بلاگر رایگان استفاده نمایید.
بعداً می توانید با پرداخت مبلغی آگهی ها را از بالای صفحه هایتان حذف کنید. این روش بسیار ساده است و بندرت ممکن است برایتان مشکلی ایجاد کند.

گام سوم) Domain Name خود را انتخاب کنید
حالا برای یک نامگذاری خوب Domain Name جهت وب لاگتان تصمیم گیری کنید.معمولاً این نام با «Blogspot.com» پایان می پذیرد. این نامی است که سرور میزبانتان در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید نام دیگری را پیش از آنکه به شخص دیگری اختصاص یابد، انتخاب نمایید.

گام چهارم) طرحی را برگزینید
مجموعه ای از الگوهای Html برای وب لاگتان آماده است، به آسانی می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. بعداً می توانید از الگوی Html خودتان استفاده کنید. در آن صورت بلاگر شما آن را با طرحتان منطبق می کند.اما حالا انتخاب یکی از آنها کفایت می کند.
نکته: در این مراحل گزینه Next، Finish,Back شما را برای رسیدن به هدفتان راهنمایی می کند.

گام پنجم) حالا نظرتان را بنویسید
در این مرحله شما با صفحه اصلی ویرایشگر روبه رو خواهید شد که به شیوه مشابه یک ویرایشگر عمل می کند. گزینه های گوناگونی وجود دارد. ولی آنچه که شما به آن احتیاج دارید تنها تایپ متن در کادر اصلی و کلیک کردن روی دکمه «Post» یا «Post and Publish» می باشد. در مرحله بعدی پیام شما به سرور میزبانتان انتقال داده می شود، بلافاصله و به طور همزمان در آن قرار خواهید گرفت.

گام ششم) وب لاگتان را ببینید
هنگامی که چیزی را می نویسید می توانید وب لاگتان را در مرورگر خود ببینید و از طریق یک وب سایت موجود به آن وصل شوید. وب لاگی که ما در این پروژه ایجاد کردیم حتماً جذابترین بلاگ روی وب نیست، ولی برای یک کار ده دقیقه ای بد نیست!

حالا می توانید مشاهده کنید که با کمی تلاش و یک طرح موجود در یک وب لاگ و انتخاب چند گزینه، یک وب لاگ چقدر می تواند با ارزش باشد.
 
منبع:forum.microrayaneh.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر